Tuesday 27 December 2011

doa dan puisi untuk hari ini 27-28 desember 2011



aku tau tuhan menyayangi aku
memberikan apa yang aku minta lewat doa
aku tahu tuhan menyyayangi aku
meski tak semua itu terkabulkan

aku tau tuhan menyayangi aku
hanya aku saja yang tak pandai bersyukur
aku tau tuhan menyayangi aku
hanya saja aku yang terlalu hina

melupakan semua pemberiannya
menghilangkan arti ada nya
mengulangi laranganya
aku tau tuhan menyayangi aku

ya tuhan maaf kan aku
aku masih berjalan tertatih
mencari arti dan jati diriku
ini antara aku dan tuhan ku


Tidak terasa bbrpa jam lagi kita akn mninggalkan Tahun 2011

TUK ORANG YANG MENYAYANGI KU :
Makasih telah membuat hari-hari ku menyenangkan .
TUK ORANG YANG PERNAH MENYAKITI KU:
Makasih teLah mengajarkan arti kesabaran dan semoga kamu tidak akan pernah merasakan sakit seperti yang aku rasakan .
TUK ORANG YANG PERNAH KU SAKITI:
Maaf kanlah kekhilafan ku ,, karena aku hanyalah manusia biasa yang jauh dari kesempurnaan
TUK SAHABAT KU:
Mungkin kita memiLiki banyak perbedaan ,, namun gak dapat dipungkiri lagi bahwa aku sangat membutuhkan dirimu .

Thanks yah semoga kalian ga prnah mnyesaL mngenal ku

Bile sye nak blek kampong ni
teringat sgt ngan kwan2
meski x rpat sgt
tp mrekelh kluarge sye kat sni
mreke yg mngakui kbrdaan sye
haddoii.. Mreke trlalu baik ngan sye
sye pun tau diri.. Chasing sje baik,, tp dalam ni terok ;->
tp xde yg nak ambik hal
mreke trime sye ape adenye
uji yg snsitif
kak nar yg prhatian
desy yg kkanakn
kak long yg bru bljr
kak nor yg over
kak sue yg mcam cikgu
kak siti mcm real akak
abg esa yg brwibwa
mbak yani conspiracy
dan bnyk lg dech
tentunye pulak seseorang yg buat hidup sye lbih bermakne

tp bile sye dah blik kat sni lg
jgn smpai sye kne slah psal sye brubah
sbtulnye memang mcam ni lah sye
x kurang dan x lebih
pham2 je laah

awalnye sye dtang sni
niat tuk cari duit bsar ngan cpat
bile masalah tu dah hbis
sye x nak pgi sni lg
tp mungkin ni lah my life
anak perantau jadinye jiwe ku pun perantau
haha perantau sakit jiwe

bnyk hal yg mungkin x boleh sye belajar bile masih ade kat kampong
ini tentang history,brthn hidup,nasionalism,jati diri dan bakti

No comments:

Post a Comment