Wednesday 28 March 2012

JANGAN MENANGIS EMAK



Uppss keceplosan :-(
entah kenape tetiba nak cakap jujur masa call emak

salam
emak ; sudah gaji ta? kalau ada sisa jangan lupa kirim ya
aku ; iya mak, tu sudah  kewajiban aku lah
emak ; hmm pasal bapak tak kirim, bapak kata belum gaji lagi.. entahlah bapak sekarang tu macam mana
aku ; hmm tak apa lah mak, bila gaji bapak pasti kirim
emak ; hmm jangan lupa kalau ada sisa kirim ya,lepas bayar hutang bayar bilik dulu ya
disini bapak tak kirim nak makan pun susah,,
sudah makan ?
aku ; belum makan mak, tadi makan roti tok
emak ; kenapa belum makan ?? Kenapa tak makan nasi (Tiba2 emak terdiam n pasti sdg nangis)
aku ; (aku langsung serba salah kalau akhirnya gini terdiam)
emak ; kalau sudah gaji buat bayar hutang trus byar keperluan yang lain dulu
kalau ada sisa baru kirim
kalau tak cukup tak usah kirim
udah dulu lah.. Wassalam

beberapa kutipan percakapan singkat dengan emak
maaf mak aku keceplosan jujur
hmm andai aku bisa ngomong ini langsung ke emak
emak pun pasti taukan bagaimana suasana disini
kerana itu lah mak,, paham2lah
tak usah nak menangis
hanya macam ni saja mak, aku bisa kug jalani hidup disini begini
yang aku lakukan ini tak ada apa2nya dibanding yang emak usahakan untukku dan untuk kami
percayalah mak, aku masih sanggup dengan keadaan ini
ini semua keranamu(emak & bapak), adik3 ku, Ulul ku tersayang & orangX yang membantuku menjalani ini semua menjadi mudah.
Dan 1 yang pasti semua ini kerana mu Allah ya rabb
terimakasih engkau masih menyayangi aku \m/(^_~)\m/


 

No comments:

Post a Comment